Forum ''Każdą pracę wykonuj, jakby miała być ostatnią w życiu...'' Strona Główna

Wyjaśnienie skrótów Diesli różnych marek...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ''Każdą pracę wykonuj, jakby miała być ostatnią w życiu...'' Strona Główna -> Dieselki
Autor Wiadomość
passatb5
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Nie 21:04, 20 Maj 2007    Temat postu: Wyjaśnienie skrótów Diesli różnych marek...

W związku z tym, iż mało osób zna pełne nazwy jednostek wysokoprężnych marek samochodów a dużo osób się mnie o nie pyta wyjaśnienie zamieszcza tutaj:

CDTI - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Opel/Vauxhall (General Motors). Silniki CDTI dostarczane są przez różnych producentów - 1.3 (Fiat), 1.7 (Isuzu), 1.9 oraz 2.2 (Renault/Bosch), 3.0 (Renault/Denso).

dCi - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Renault i Nissan. Bazuje na produktach kilku producentów - Siemensa, Boscha i Denso.

HDI - (ang. Hi-pressure Direct Injection) - wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail opracowany przez PSA (Peugeot, Citroen)

JTD - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Fiat. Sterowniki pochodzą od kilku producentów (1.3 - Marelli MJD, 1.9 i większe - Bosch).

TDCI - System wtrysku bezpośredniego diesla typu common-rail stosowany przez markę Ford. Bazuje na produktach kilku producentów - głównym dostawcą podzespołów jest amerykański koncern technologiczny Delphi (stosowane są również produkty Siemensa i Boscha).

TDDI - System wtrysku oparty na pompach rozdzielaczowych VP30 i VP44 stosowany przez firmę Ford (silniki 1.8 TDDI 75,90 KM, 2.0 TDDI 90, 115 KM). Obecnie zastąpiony przez system common-rail (TDCI)

TDI - (niem. Turbodiesel Direkteinspritzer) - zastrzeżone przez grupę VAG określenie turbodoładowanego silnika Diesla wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. W silnikach tych stosuje się różne systemy zasilania - pompy VP37, VP44, Pumpe Duse - pomimo iż wszystkie samochody koncernu VAG (VW, Audi, Seat, Skoda, Ford Galaxy) są oznaczane takim skrótem

Brakuje jeszcze kilku. Postaram się o jak najszybszy Update.

ADMIN


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ''Każdą pracę wykonuj, jakby miała być ostatnią w życiu...'' Strona Główna -> Dieselki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin