FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum ''Każdą pracę wykonuj, jakby miała być ostatnią w życiu...'' Strona Główna
->
Ogólnie o motoryzacji
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Regulamin
----------------
Regulamin forum
Ogólne
----------------
Tutaj sie witamy!
Ogólna dyskusja
Z ostatniej chwili
Offtopic
Wasze prośby
Z życia forum
Humor
Szkoła
----------------
Ogólna dyskusja
Pomoc
Z życia klasy IIF
Motoryzacja
----------------
Dieselki
Ogólnie o motoryzacji
Tuning
Nowości / Aktualności
Informatyka
----------------
Sprzęt
Oprogramowanie
Gry komputerowe
Internet
Nowości / Aktualności
GSM/Telefonia komórkowa
----------------
Modele telefonów
Aktualności
Świat Audio-Video
----------------
Aktualności
Pomoc / Porady
Sport
----------------
Piłka nożna
Siatkówka
Wyścigi / Rajdy
Koszykówka
Muzyka
----------------
Czarna muzyka
Metal / Rock
Dance / Techno / Pop
Download
----------------
Muzyka
Filmy
Zdjęcia
Programy
Gierki
Ogłoszenia
----------------
Sprzedam
Kupię
Oferty dnia
Dodatki
----------------
Wyszukiwarka
Status GG
Serwer plików
Licznik odwiedzin
Twoja przeglądarka / system
Imieniny
Info
Soutbox
----------------
Southbox
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
passatb5
Wysłany: Pią 23:16, 31 Sie 2007
Temat postu:
co to kurwa za syf?
Rogaldinho
Wysłany: Wto 10:13, 28 Sie 2007
Temat postu: Jaguar XF - pogromca M5 i A6? raczej nie, ale godny rywal..
Po długim okresie oczekiwania Jaguar wreszcie zaprezentował swój najnowszy model nazwany XF.
Jest to następca podstarzałego s-type'a, który jednak radykalnie zerwał ze stylistyką reprezentowaną przez poprzednika. XF jest przedstawicielem modnej ostatnio klasy samochodów o nadwoziu nazywanym "czterodrzwiowym coupe".
Jednak już w zakresie jednostek napędowych zmian nie ma dużo. XF odziedziczył wszystkie silniki, które stosowane były w s-type, poddano je jedynie drobnym modyfikacjom.
Klienci (w zależności od rynku) będą mogli więc wybierać spośród czterech źródeł napędu. W ofercie znajdą się trzy silniki benzynowe: 3.0 V6 o mocy 238 KM (0-100 km/h w 8.3 s, prędkość maksymalna 240 km/h), wolnossący 4.2 V8 o mocy 300 KM (0-100 km/h w 6.5 s, prędkość ograniczona do 250 km/h) oraz 420-konna wersja doładowana tej jednostki (0-100 km/ w 5.4 s, prędkość ograniczona do 250 km/h). Zwolennicy taniej jazdy (w jaguarze?) będą mogli wybrać 207-konnego diesla o pojemności 2.7 l (0-100 km/h w 8.2 s, 230 km/h).
Wszystkie jednostki napędowe będą współpracowały ze sterowaną elektronicznie (shift by wire) automatyczną, sześciobiegową skrzynią biegów, która umożliwia manualną zmianę przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy. Rozwiązanie to zastosowano już w modelu XK, teraz po raz pierwszy trafiło do sedana.
Bezpośrednimi konkurentami XF-a będą m.in. audi A6 i BMW serii 5. Trzeba przyznać, że stylistycznie jaguar ma więcej do zaoferowania. Jeśli do tego dodamy największy w klasie, 540-litrowy bagażnik (z zestawem naprawczym zamiast koła zapasowego; będzie też wersja z kołem i bagażnikiem o pojemności 500 litrów), to brytyjska konstrukcja jawi nam się jako bardzo ciekawy produkt. Co ciekawe, XF oferuje możliwość złożenia tylnej kanapy, co powiększa bagażnik o kolejne 420 litry.
Pierwsza publiczna prezentacja nowego jaguara będzie miała miejsca na wrześniowym salonie we Frankfurcie. Pierwsze samochody trafią do salonów na początku przyszłego roku. Ich ceny mają nie odbiegać zbytnio od cen modelu s-type, będą jednak również uzależnione od popytu. Zbieranie zamówień na wielu rynkach już się rozpoczęło...
Jak dla mnie to jest to prawie cala droga do stylistycznego cuda. Mowie 'prawie' dlatego, ze przod nie bardzo wpadl mi w oko. Przypomina mi on cos, ale dokladnie nie wiem co.. byc moze nieco stylistyki przodu zaczerpnieto z STi, ale to tylko moje spekulacje. Zycze milego czytania i komentowania,
Rogaldinho
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin