FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum ''Każdą pracę wykonuj, jakby miała być ostatnią w życiu...'' Strona Główna
->
Tuning
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Regulamin
----------------
Regulamin forum
Ogólne
----------------
Tutaj sie witamy!
Ogólna dyskusja
Z ostatniej chwili
Offtopic
Wasze prośby
Z życia forum
Humor
Szkoła
----------------
Ogólna dyskusja
Pomoc
Z życia klasy IIF
Motoryzacja
----------------
Dieselki
Ogólnie o motoryzacji
Tuning
Nowości / Aktualności
Informatyka
----------------
Sprzęt
Oprogramowanie
Gry komputerowe
Internet
Nowości / Aktualności
GSM/Telefonia komórkowa
----------------
Modele telefonów
Aktualności
Świat Audio-Video
----------------
Aktualności
Pomoc / Porady
Sport
----------------
Piłka nożna
Siatkówka
Wyścigi / Rajdy
Koszykówka
Muzyka
----------------
Czarna muzyka
Metal / Rock
Dance / Techno / Pop
Download
----------------
Muzyka
Filmy
Zdjęcia
Programy
Gierki
Ogłoszenia
----------------
Sprzedam
Kupię
Oferty dnia
Dodatki
----------------
Wyszukiwarka
Status GG
Serwer plików
Licznik odwiedzin
Twoja przeglądarka / system
Imieniny
Info
Soutbox
----------------
Southbox
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Rogaldinho
Wysłany: Sob 15:06, 19 Maj 2007
Temat postu: Masz nowe M5? to stac Cie na jej tuning..
Okazało się niedawno, że w Polsce jest więcej samochodów oznaczonych jako BMW "M", niż niemiecka marka wyprodukowała w całej swej historii.
Jak to wygląda w praktyce? Hmmm... pozostawmy to bez komentarza. Poważny problem zaczyna się jednak, gdy nawet najnowsza BMW M5 nie zadowala nabywcy. Cóż można wtedy zrobić? Odpowiedzią są dwa słowa - Lumma Design.
CLR 500 RS - tak nazywa się najnowsze dzieło tego niemieckiego tunera z Winterlingen, który zajmuje się przeróbkami czołowych samochodów "Made In Germany".
Powstały na bazie BMW M5 potwór jest odzwierciedleniem słów "nigdy nie można mieć za dużo mocy". I choć pochodzący z M5, pięciolitrowy silnik (który kilka dni temu został uznany za silnik roku w kategorii jednostek o dużej mocy) pozostawiono bez zmian, to dzięki optymalizacji jego możliwości pod kątem lepszych osiągów, a także znacznych zmian w układzie wydechowym, moc auta wzrosła do całych 560 KM.
Moc ta przekłada się na osiągi - choćby prędkość maksymalną. O ile technicy BMW twierdzili, że BMW M5 mogłoby rozwinąć około 330 km/h, to w przypadku CLR 500 RS "słowo stało się ciałem" - prędkość maksymalna wynosi dokładnie 327 km/h... Gdyby ktoś chciał wyróżnić się nie tylko olbrzymią mocą, może poprosić o zabarwienie poszczególnych elementów silnika na agresywne barwy, np. głowicę cylindrów na czerwono. Ale to już sprawy trzeciorzędne.
Moc samochodu podkreśla oczywiście jego szaleńczo-pomarańczowy wygląd. Zestaw spoilerów w tym modelu ma nie tylko epatować wyglądem - cała konstrukcja, zawierająca spoilery, wloty powietrza i dyfuzory to dzieło specjalistów od aerodynamiki Lumma Design. Dodatkowo, wiele z tych elementów (jak i niektóre części samego nadwozia) wykonanych zostało z karbonu, przez co zmniejszyła się masa samochodu. Do tego doszło sportowe zawieszenie H&R, obniżające prześwit o 40 mm, wykonane z kompozytów stalowo-aluminiowych z tytanowym wykończeniem felgi Lumma Design, a także wydech z wyczynowym katalizatorem i dwoma końcówkami o średnicy... 115 mm!
We wnętrzu, podobnie jak na nadwoziu, królują barwy pomarańczowa i czarna. Na pomarańczowo podświetla się nawet skala wysokich obrotów i wysokich prędkości na tablicy rozdzielczej.
Sportowe fotele, skórzana kierownica z karbonowymi wstawkami oraz aluminiowe pedały tylko zwiększają odczucie, że jadąc CLR 500 RS, mamy do czynienia z Bardzo Mocarnym Wozem...
Koszt takiej przeróbki to 30 tys. euro. Trzeba jednak jeszcze mieć M5...
Rogaldinho
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin