FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum ''Każdą pracę wykonuj, jakby miała być ostatnią w życiu...'' Strona Główna
->
Ogólnie o motoryzacji
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Regulamin
----------------
Regulamin forum
Ogólne
----------------
Tutaj sie witamy!
Ogólna dyskusja
Z ostatniej chwili
Offtopic
Wasze prośby
Z życia forum
Humor
Szkoła
----------------
Ogólna dyskusja
Pomoc
Z życia klasy IIF
Motoryzacja
----------------
Dieselki
Ogólnie o motoryzacji
Tuning
Nowości / Aktualności
Informatyka
----------------
Sprzęt
Oprogramowanie
Gry komputerowe
Internet
Nowości / Aktualności
GSM/Telefonia komórkowa
----------------
Modele telefonów
Aktualności
Świat Audio-Video
----------------
Aktualności
Pomoc / Porady
Sport
----------------
Piłka nożna
Siatkówka
Wyścigi / Rajdy
Koszykówka
Muzyka
----------------
Czarna muzyka
Metal / Rock
Dance / Techno / Pop
Download
----------------
Muzyka
Filmy
Zdjęcia
Programy
Gierki
Ogłoszenia
----------------
Sprzedam
Kupię
Oferty dnia
Dodatki
----------------
Wyszukiwarka
Status GG
Serwer plików
Licznik odwiedzin
Twoja przeglądarka / system
Imieniny
Info
Soutbox
----------------
Southbox
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
passatb5
Wysłany: Pią 22:31, 18 Maj 2007
Temat postu: Bez wątpienia najlepsza skrzynia biegów na świecie!!
W związku z tym, że jestem fanem VAG Group postaram sie przedstawić Wam zasadę działania tej fenomenalnej przekładni automatycznej i ją krótko scharakteryzować i opisać...
DSG
(Direct Shift Gearbox) - jest to przekładnia wyprodukowana przez
Volkswagena
. DSG to dwusprzęgłowa skrzynia biegów zastosowana po raz pierwszy w
Golfie R32
jesienią
2003
roku. Z biegiem czasu zaczęto stosować tę skrzynię w innych modelach marki, a także w modelach Skody i Seata. Obecnie skrzynię DSG możemy spotkać m.in. w samochodach: Volkswagen - Golf R32, Golf GTI, Touran, Skoda Octavia 2.0 TDI, Seat Toledo 2.0 TDI
Zasada działania
Skrzynia DSG jest wyposażona w dwa sprzęgła - jedno do biegów parzystych, drugie do nieparzystych. Można uznać, że są to dwie przekładnie o oddzielnych sprzęgłach. Dzięki takiemu rozwiązaniu zmiana biegu jest natychmiastowa i trwa 0,03 - 0,04 sek. Sekret tkwi w zasadzie działania, a mianowicie: gdy skrzynia wykryje konieczność zmiany biegu (zależnie od wybranego trybu - komfortowego lub sportowego) przygotowuje odpowiednie przełożenie. Gdy kolejny bieg jest już włączony, o jego zmianie powiadamia nas dźwięk i obroty silnika. A wszystko to bez szarpania. Dla zwolenników szybkiej jazdy, lubiących samym decydować o odpowiednim przełożeniu przygotowano tryb, w którym używa się manetek przy kierownicy - mimo gorszych osiągów pomyślano o indywidualistach...
Tutaj link do filmiku pokazującego wyższość automatu nad manualem...
http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o
To się nazywa niemiecka precyzja!!! Pozdr Admin
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin