FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum ''Każdą pracę wykonuj, jakby miała być ostatnią w życiu...'' Strona Główna
->
Ogólnie o motoryzacji
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Regulamin
----------------
Regulamin forum
Ogólne
----------------
Tutaj sie witamy!
Ogólna dyskusja
Z ostatniej chwili
Offtopic
Wasze prośby
Z życia forum
Humor
Szkoła
----------------
Ogólna dyskusja
Pomoc
Z życia klasy IIF
Motoryzacja
----------------
Dieselki
Ogólnie o motoryzacji
Tuning
Nowości / Aktualności
Informatyka
----------------
Sprzęt
Oprogramowanie
Gry komputerowe
Internet
Nowości / Aktualności
GSM/Telefonia komórkowa
----------------
Modele telefonów
Aktualności
Świat Audio-Video
----------------
Aktualności
Pomoc / Porady
Sport
----------------
Piłka nożna
Siatkówka
Wyścigi / Rajdy
Koszykówka
Muzyka
----------------
Czarna muzyka
Metal / Rock
Dance / Techno / Pop
Download
----------------
Muzyka
Filmy
Zdjęcia
Programy
Gierki
Ogłoszenia
----------------
Sprzedam
Kupię
Oferty dnia
Dodatki
----------------
Wyszukiwarka
Status GG
Serwer plików
Licznik odwiedzin
Twoja przeglądarka / system
Imieniny
Info
Soutbox
----------------
Southbox
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Rogaldinho
Wysłany: Pią 18:17, 18 Maj 2007
Temat postu:
Widzialem ten reportaz w TV..
Jednak wtedy byly tylko zapowiedzi dlugoterminowe i wywiady z rodzina tworcy.. Teraz juz odbyla sie premiera i niedlugo Leopardy beda smigac po drogach calej Europy, a byc moze i calego swiata.. Z calego serca zycze takiej przyszlosci temu autku i jego tworcy.. Oby wiecej takich pomyslow ze strony narodu..
Rogaldinho
passatb5
Wysłany: Pią 18:13, 18 Maj 2007
Temat postu:
jakiś czas temu było o tym na TVN Turbo. Podobno zagraniczni reporterzy i konstruktorzy byli zszokowani że takie auto powstało w Polsce
Rogaldinho
Wysłany: Czw 23:10, 17 Maj 2007
Temat postu: Jak zobaczycie tutaj, Polak tez potrafii !!!
Już wkrótce po polskich, i nie tylko polskich, drogach mknąć będzie nowe, sportowe auto rodzimej produkcji - leopard.
Pomysłodawcą i głównym konstruktorem tego jedynego polskiego sportowego auta jest inż. Zbysław Szwaj. Za miesiąc zakończy się proces homologacji leoparda.
Projekt rodził się długo, bo prawie 10 lat. Jednak główny projektant inż Zbysław Szwaj jest zadowolony z efektów kilkuletniej pracy.
- Praca nad leopardem trwała długo, prawie 10 lat. Przedsięwzięcie projektowania nowego auta to projekt bardzo czasochłonny, ale także bardzo kosztowny - jednak dzięki ogromnemu samozaparciu i przyjaciołom udało się go zrealizować - powiedział Zbysław Szwaj.
- Wiedzieliśmy, że trzeba stworzyć samochód, który nie będzie konkurował z takim firmami, jak Ferrari, Lamborghini czy Maserati. Chcieliśmy stworzyć samochód, który wypełniłby lukę między samochodami nowoczesnymi - a takimi, które można od razu na początku ich kariery wpisać jako klasyka. Wydaje mi się, że ten samochód - twierdzę tak na podstawie wyników różnych prezentacji Leoparda - osiągnął to, co zamierzaliśmy. Moda na stylistykę tego samochodu nie jest modą, która musiałaby się po 2-3 latach zmienić - dodał inż Szwaj .
Serce leoparda to silnik z najnowszej wersji chevroleta corvette o mocy 405 KM. Niestety prędkość tego auta - to pewnie zmartwi miłośników jazdy z prędkością Formuły1 - została elektroniczne ograniczona do 250 km/h. Natomiast przyspieszenie do 100 km/h trwa tylko 4 sekundy.
Zawieszenie zostało skonstruowane na wzór wyścigowych. Samochód waży tylko 1100 kg, co oznacza, że na 1 KM przypada tylko 2,71kg. Wynik ten stawia leoparda w światowej czołówce.
Rzeczywiście samochód prezentuje się dobrze i cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród studentów Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej - gdzie odbywała się specjalna prezentacja leoparda.
Od razu trzeba jednak dodać, że leopard nie jest przeznaczony dla polskiego klienta. Cena, jak na polskie warunki, jest bowiem kosmiczna i wynosi 124 tysiące euro.
Dane techniczne:
Struktura nośna:
Rama kratownicowa przestrzenna.
Silnik:
V8 (kąt rozstawu głowic 90 st) o pojemności 5967 cm3 (średnica cylindra/skok tłoka 101,6x92 mm), zasilanie poprzez wtrysk elektroniczny.
Elektroniczna kontrola przepustnicy.
Moc maksymalna:
405 KM przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 546 Nm przy 4400 obr/min.
Układ przeniesienia napędu:
Napęd na koła tylne, skrzynia biegów mechaniczna, sześciobiegowa typu Tremec T-56, przekładnia główna o zwiększonym tarciu.
Zawieszenie przednie/tylne:
Podwójne wahacze poprzeczne (anti diving).
Hamulce:
Układ dwuobwodowy, ze wspomaganiem. Nastawny korektor obwodu tylnego. Tarcze wentylowane, zaciski czterotłoczkowe.
Układ kierowniczy:
Przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem hydraulicznym.
Ogumienie:
Przód 225/50x16, tył 255/45x17
Wymiary (dł/szer/wys):
3800 mm x 1710 mm x 1240 mm
Rozstaw osi:
2500 mm
Masa :
1100 kg
Rogaldinho
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin